“Goed onderwijs maak je samen”

Wie ben je voor de klant?

Goed onderwijs is voor mij onderwijs dat steeds in beweging is. Als procesbegeleider zie ik de klant als ‘die andere onderwijsprofessional’ met wie ik samenwerk aan goed onderwijs.  Ik vind het belangrijk om dat onderbouwd te doen. Weten wat werkt en waarom iets werkt maakt dat we samen weloverwogen keuzes kunnen maken. En ik vind

het belangrijk om echt te luisteren om de vraag scherp te krijgen en te begrijpen wat er speelt in een organisatie. Als de vraag helder is, hebben we al een deel van de oplossing te pakken.

Wat is je kracht?

Anderen kennen mij als toegankelijk en betrokken en ik zie mijzelf als een echte verbinder. Ik hou van complexe vraagstukken waarin de oplossing niet altijd voor het oprapen ligt. Ik ben resultaatgericht, maar altijd met aandacht voor de relatie, want het proces moet zorgvuldig verlopen. Voor vragen tussendoor of een kop koffie maak ik graag tijd.

In mijn werk vertaal ik de theorie naar de praktijk. Toen ik startte als leraar in het basisonderwijs miste ik die theorie weleens. Dat heeft mij ertoe gebracht om (promotie)onderzoek te gaan doen. Mijn ervaring als onderzoeker heeft ervoor gezorgd dat ik sterk ben in het analyseren van situaties en mijn werk zorgvuldig aanpak; mijn werk als leraar en lerarenopleider heeft me laten zien dat de theorie zijn weg moet vinden naar de praktijk. Onderzoek moet het onderwijs dienen!

Wat drijft je?

Goed onderwijs! We zijn het aan al onze leerlingen en studenten verplicht om hen het best mogelijke onderwijs te bieden. Daar komt nogal wat bij kijken: kennis van de inhoud van je vak(ken) en pedagogisch en didactisch goed onderlegd zijn. Weten wie je bent en wilt zijn als onderwijsprofessional helpt daarbij. Voorwaardelijk is een goed functionerend team, met happy teamleden die zichzelf als professional kennen, binnen een professionele organisatie. Ik werk graag samen met onderwijsprofessionals om het best mogelijke onderwijs te realiseren.

Expertise

  • Professionele identiteit: wie ben jij als leraar/docent, directeur, teamleider, IB-er… kortom: zicht krijgen op wie je bent als onderwijsprofessional en wie je wilt zijn.
  • Professionele cultuur en identiteit in organisaties: wie zijn wij als organisatie en hoe willen wij werken?
  • Ontwikkelen van onderwijs & curriculumontwerp: van aanpassingen aan een vak tot grotere onderwijsvernieuwingen
  • Innovatie en verandering in brede zin, ook als het gaat om visie
  • Begeleiden van het doen van onderzoek, het versterken van onderzoeksmatig werken, een onderzoekende houding of academische vaardigheden van docenten, studenten en leerlingen
  • Toetsing: hoe zet je toetsing in, zodat het bijdraagt aan leren en ontwikkelen?
  • (Wetenschappelijk) schrijven

Wij helpen u uitblinQuen