Ik houd de werkelijkheid in het oog om bij het ideaal te komen.

Wie ben je voor de klant?

Voor de klant ben ik een bron van inspiratie en expertise. Ik wil uitdagen en motiveren vanuit mijn oprechte nieuwgierigheid. Dat is ook waar ik de mensen met wie ik werk in uitdaag. Oprecht nieuwsgierig zijn naar jezelf en naar elkaar. Van en met elkaar (durven) leren. De eigen ogenschijnlijke grenzen onderzoeken, door nieuwsgierig te zijn naar de eigen overtuigingen en open staan voor meningen en ideeën van anderen. Dat geeft energie. Iemand gaf mij eens terug: ‘Wat ben ik blij dat je langs kwam. Ik ga sindsdien weer met zo veel plezier naar mijn werk. Ik was een beetje ingekakt’.
Ik vind het belangrijk dat de mensen met wie ik werk weten of ontdekken waar ze naar toe willen. Dat mag best een ideaal zijn. Het bepaalt de koers, het doel en tegelijk het resultaat. Ik houd wel de werkelijkheid in het oog om bij het ideaal te komen.

Hoe daag je mensen uit?

Er is altijd een reden waarom iemand iets doet en ik ga daarnaar op zoek. Op zoek naar de mens achter het gedrag. Oprechte nieuwsgierigheid is belangrijk om verandering teweeg te brengen. Om te kunnen bouwen heb je een fundament nodig. Als school, als team en als individu. Ik ben er goed in om dat te laten ontdekken en/of te laten ontwikkelen. En soms is het verrassend wat mensen of teams dan over zichzelf ontdekken.

Wat is je kracht?

Mijn kracht is dat ik mensen meeneem in een veranderproces en oog heb voor iedereen. Dat lukt omdat ik eerlijk ben en mijn werk met passie en visie uitvoer. Soms is het nodig dat ik mensen én teams uitdaag om hun ziel en zaligheid op tafel te leggen. Zo komen we samen écht verder. Eén en één is dan drie. Ik breng mensen zodanig in gesprek dat ze komen tot een persoonlijke of collectieve schoolvisie en identiteit. Wie of wat willen we zijn, uitdragen, uitstralen en hoe voelt dat?

Expertise

  • Begeleiden van de schoolleiding en/of teams bij visieontwikkeling en implementatie
  • Brede onderwijsinhoudelijke expertise van het primaire proces: video interactie begeleiding, en didactiek, uitvoeren van een vlootschouw of review
  • Teamontwikkeling gericht op synergie, leren van en met elkaar en/of een lerende organisatie
  • Ruime expertise op tal van actuele thema’s zoals formatief werken, eigenaarschap van leren vergroten bij leerlingen en coachend lesgeven
  • Schrijver van het boek ‘De vijf interactiestappen voor leren’. Een model dat bruikbaar is in alle situaties waar leren een rol speelt.

 

Mijn projecten

Wij helpen u uitblinQuen